Акафист Иисусу Сладчайшему

Самая древняя из известных ныне рукописей с акафистом Иисусу Сладчайшему имеет свое происхождение в 13 веке. Достоверно не известно, кто именно является автором этого произведения. Ведь монахи и старцы не ставили подписей под своими рукописями, не желая человеческой славы, не думая о прославлении своего имени, а усердно и смиренно трудясь во имя Господа.
Историки православной Церкви предполагают, что автором текста акафиста Иисусу Сладчайшему может быть святой Исихий. При этом происхождение акафиста уходит в 5 век, когда святой был пресвитером в Иерусалиме и знаменитым проповедником. Он являлся учеником Григория Богослова и перенял от своего учителя лучшие черты. В своих проповедях Исихий постоянно стремился довести до паствы, что слова молитв должны произноситься с пониманием и осознанием смысла. Он обращал внимание прихожан на то, что молитва имеет огромное значение в жизни христианина. Сердечная молитва способна творить чудеса в жизни человека, просьбы своих детей Господь слышит, если они правильно понимают то, о чем говорят в молитвах. Его авторству принадлежат толкования Священного писания и псалмов. В своих произведениях св. Исихий использует те же выражения о неимоверной любви к Господу, которые содержатся в акафисте. Именно это дало основание предполагать его авторство.
Акафист Иисусу Сладчайшему является одной из главных молитв в православии, наряду с акафистом Пресвятой Богородице, самым древним из всех. В нем прославляется подвиг Спасителя человечества, его Крестная Жертва ради гибнущих от грехов людей. На славянский язык акафист переведен в 14 веке. В него не вносились никакие поправки и текст оставался неизменным.
В каких случаях читать акафист?
В акафисте Иисусу Сладчайшему прославляется великий подвиг Иисуса Христа, подарившего каждому христианину надежду на вечную жизнь. Он пронизан покаянным и благодарственным настроем. Торжественные строфы ободряют и укрепляют веру в Господа.
Акафист читается в следующих случаях:
Он заменяет вечерние молитвы в день причастия Святых Христовых Тайн.
Когда что-то беспокоит, смущает, одолевают сомнения в правильности бытия.
Если есть необходимость просветить свое сознание, настроиться на следование по пути обожения.
Если человека мучают вредные привычки, страсти, от которых он сам не может избавиться.
Для обретения мира в душе.
При принятии важных решений, когда требуется сделать непростой выбор.
Для получения Божьей помощи в противостоянии греху.
Многие верующие отзываются об удивительном эффекте после прочтения акафиста Иисусу Сладчайшему. Говорят о том, что после прочтения уходят уныние и тоска, наступает прилив сил и уверенности, духовное состояние улучшается и появляется надежда и желание действовать.
Не стоит после прочтения акафиста сидеть и ждать чуда. Нужно приложить усилия по избавлению от тех страстей, которые вызывают уныние и упадок сил. Стоит постараться и начать вести новый, христианский образ жизни, стараться следовать Христовым заповедям, быть скромнее в своих требованиях, сдерживать свои эмоции.
Аудиоплеер
00:00
00:00
Используйте клавиши вверх/вниз, чтобы увеличить или уменьшить громкость.
Текст акафиста Иисусу Сладчайшему
Кондак 1
Возбра́нный Воево́до и Го́споди, а́да победи́телю, я́ко изба́влься от ве́чныя сме́рти, похва́льная воспису́ю Ти, созда́ние и раб Твой; но, я́ко име́яй милосе́рдие неизрече́нное, от вся́ких мя бед свободи́, зову́ща: Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.
Икос 1
А́нгелов Тво́рче и Го́споди сил, отве́рзи ми недоуме́нный ум и язы́к на похвалу́ пречи́стаго Твоего́ и́мене, я́коже глухо́му и гугни́вому дре́вле слух и язы́к отве́рзл еси́, и, глаго́лаше зовы́й такова́я:
Иису́се пречу́дный, а́нгелов удивле́ние; Иису́се преси́льный, прароди́телей избавле́ние. Иису́се пресла́дкий, патриа́рхов велича́ние; Иису́се пресла́вный, царе́й укрепле́ние. Иису́се прелюби́мый, проро́ков исполне́ние; Иису́се преди́вный, му́чеников кре́посте. Иису́се прети́хий, мона́хов ра́досте; Иису́се преми́лостивый, пресви́теров сла́досте. Иису́се премилосе́рдый, по́стников воздержа́ние; Иису́се пресла́достный, преподо́бных ра́дование. Иису́се пречестны́й, де́вственных целому́дрие; Иису́се предве́чный, гре́шников спасе́ние. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.
Кондак 2
Ви́дя вдови́цу зе́льне пла́чущу, Го́споди, я́коже бо тогда́ умилосе́рдився, сы́на ея́ на погребе́ние несо́ма воскреси́л еси́; си́це и о мне умилосе́рдися, Человеколю́бче, и грехми́ умерщвле́нную мою́ ду́шу воскреси́, зову́щую: Аллилу́иа.
Икос 2
Ра́зум неуразуме́нный разуме́ти Фили́пп ища́, Го́споди, покажи́ нам Отца́, глаго́лаше; Ты же к нему́: толи́кое вре́мя сый со Мно́ю, не позна́л ли еси́, я́ко Оте́ц во Мне, и Аз во Отце́ есмь? Те́мже, Неизсле́дованне, со стра́хом зову́ Ти:
Иису́се, Бо́же предве́чный; Иису́се, Царю́ преси́льный. Иису́се, Влады́ко долготерпели́вый; Иису́се, Спа́се преми́лостивый. Иису́се, храни́телю мой преблаги́й; Иису́се, очи́сти грехи́ моя́. Иису́се, отыми́ беззако́ния моя́; Иису́се, отпусти́ непра́вды моя́. Иису́се, наде́ждо моя́, не оста́ви мене́; Иису́се, помо́щниче мой, не отри́ни мене́. Иису́се, Созда́телю мой, не забу́ди мене́; Иису́се, Па́стырю мой, не погуби́ мене́. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.
Кондак 3
Си́лою свы́ше апо́столы облеки́й, Иису́се, во Иерусали́ме седя́щия, облецы́ и мене́, обнаже́ннаго от вся́каго благотворе́ния, теплото́ю Ду́ха Свята́го Твоего́ и даждь ми с любо́вию пе́ти Тебе́: Аллилу́иа.
Икос 3
Име́яй бога́тство милосе́рдия, мытари́ и гре́шники, и неве́рныя призва́л еси́, Иису́се; не пре́зри и мене́ ны́не, подо́бнаго им, но, я́ко многоце́нное ми́ро, приими́ песнь сию́:
Иису́се, си́ло непобеди́мая; Иису́се, ми́лосте безконе́чная. Иису́се, красото́ пресве́тлая; Иису́се, любы́ неизрече́нная. Иису́се, Сы́не Бо́га Жива́го; Иису́се, поми́луй мя гре́шнаго. Иису́се, услы́ши мя в беззако́ниих зача́таго; Иису́се, очи́сти мя во гресе́х рожде́ннаго. Иису́се, научи́ мя непотре́бнаго; Иису́се, освети́ мя те́мнаго. Иису́се, очи́сти мя скве́рнаго; Иису́се, возведи́ мя блу́днаго. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.
Кондак 4
Бу́рю внутрь име́яй помышле́ний сумни́тельных, Петр утопа́ше; узре́в же во пло́ти Тя су́ща, Иису́се, и по вода́м ходя́ща, позна́ Тя Бо́га и́стиннаго и, ру́ку спасе́ния получи́в, рече́: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́ша слепы́й мимоходя́ща Тя, Го́споди, путе́м вопия́ше: Иису́се, Сы́не Дави́дов, поми́луй мя! И, призва́в, отве́рзл еси́ о́чи его́. Просвети́ у́бо ми́лостию Твое́ю о́чи мы́сленныя се́рдца и мене́, вопию́ща Ти и глаго́люща:
Иису́се, вы́шних Созда́телю; Иису́се, ни́жних Искупи́телю. Иису́се, преиспо́дних потреби́телю; Иису́се, всея́ тва́ри украси́телю. Иису́се, души́ моея́ уте́шителю; Иису́се, ума́ моего́ просвети́телю. Иису́се, се́рдца моего́ весе́лие; Иису́се, те́ла моего́ здра́вие. Иису́се, Спа́се мой, спаси́ мя; Иису́се, све́те мой, просвети́ мя. Иису́се, му́ки вся́кия изба́ви мя; Иису́се, спаси́ мя, недосто́йнаго. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.
Кондак 5
Богото́чною Кро́вию я́коже искупи́л еси́ нас дре́вле от зако́нныя кля́твы, Иису́се, си́це изми́ нас от се́ти, е́юже змий запя́т ны страстьми́ плотски́ми, и блу́дным наважде́нием, и злым уны́нием, вопию́щия Ти: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́девше о́троцы евре́йстии во о́бразе челове́честем Созда́вшаго руко́ю челове́ка, и Влады́ку разуме́вше Его́, потща́шася ве́твьми угоди́ти Ему́, оса́нна вопию́ще. Мы же песнь прино́сим Ти, глаго́люще:
Иису́се, Бо́же и́стинный; Иису́се, Сы́не Дави́дов. Иису́се, Царю́ пресла́вный; Иису́се, А́гнче непоро́чный. Иису́се, Па́стырю преди́вный; Иису́се, храни́телю во мла́дости мое́й. Иису́се, корми́телю во ю́ности мое́й; Иису́се, похвало́ в ста́рости мое́й. Иису́се, наде́ждо в сме́рти мое́й; Иису́се, животе́ по сме́рти мое́й. Иису́се, утеше́ние мое́ на суде́ Твое́м; Иису́се, жела́ние мое́, не посрами́ мене́ тогда́. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.
Кондак 6
Пропове́дник богоно́сных веща́ние и глаго́лы исполня́я, Иису́се, на земли́ я́влься и с челове́ки Невмести́мый пожи́л еси́, и боле́зни на́ша подъя́л еси́, отню́дуже ра́нами Твои́ми мы исцеле́вше, пе́ти навыко́хом: Аллилу́иа.